משבר בתעסוקה או הזדמנות כלכלית ?

שינוי מסלול בקריירה – הזדמנות לעצמאות כלכלית

בעולם הדיגיטלי של ימינו כמות וקצב השינויים עצום ומהיר, יש צורך כל הזמן "לחשב מסלול מחדש", יש הרואים בשינוי מקום העבודה או מסלול קריירה משהו שנגזר עליהם מלמעלה , ויש הרואים בכך הזדמנות ליצור שינוי ולפרוץ קדימה. לדעתי, כל שינוי הוא לטובה , אך, יש להיערך אליו מקצועית וכלכלית ולהפוך את חלון ההזדמנויות לפריצת דרך ולהמשיך להתקדם… קדימה.

משבר בתעסוקה

אחד הנושאים החשובים בהם יש למקד את ההיערכות לשינוי היא בתחום הכלכלי. בתחום זה , כמו בתחומים אחרים מילת המפתח היא תכנון. תכנון המבוסס על נתוני אמת , בניית התקציב המשפחתי. התקציב המשפחתי מורכב ממרכיבי הוצאות שאני מחלק ל- 3 קבוצות. הראשונה ההוצאות הקיומיות וההכרחית ובהן מרכיבי ההוצאות החודשיות הנדרשות לקיום התא המשפחתי. בסעיף זה נכלול הוצאות דיור (שכ"ד ,משכנתא , ארנונה חשמל ומים) , מזון , בריאות, חינוך, ביגוד והנעלה בסיסיים, תחבורה, (כאן יש לי את האפשרות לבחור בין רכב פרטי, תחבורה ציבורית או כלי תחבורה אחר המתאים לתקציב), תקשורת . הקבוצה השנייה היא ההוצאות הבלתי צפויות וכאן אני משתמש בנתון קבוע של לפחות 5% מההכנסה החודשית.  הקבוצה השלישית היא ההוצאות הרצויות הבאות מתוך רצון ולא מתוך רציונל ,וברוב המקרים המיותרות . אלו הגורמות לנו לחיות במינוס. כאן יש להקפיד הקפדה יתרה ולדעת לוותר על הרצוי לטובת המצוי. ההתנהלות הנכונה מחייבת מעקב ורישום ההוצאות הקיומיות וההכרחיות , הקצבת 5% מההכנסה להוצאות בלתי צפויות . במידה וסיימנו בפלוס אזי יש חובה להפנות כספים לחיסכון לטווח קצר, בינוני וארוך בהתאם לתכנון המשפחתי. במידה וסיימנו במינוס (מעל 50% ממשקי הבית בישראל חיים במינוס!!) , אזי יש לעבור במשנה תשומת לב על סעיפי ההוצאה השונים ולרדת ברזולוציה לכל מרכיב הוצאה ולהוציא משם את  ההוצאה המוגזמת.

בהנחה שהגענו לאיזון ואף לחסכון "לימים קרים" , חובה עלינו לתכנן כלכלית ברמה השנתית וברמה הרב שנתית. המטרה של כולנו היא להגיע לעצמאות כלכלית. איך אני מגדיר עצמאות כלכלית? "נקודת זמן דמיונית במהלך החיים שלנו שבה הכנסתנו מנכסים שונים מאפשרת לנו לשמור על רמת החיים לה הורגלנו גם אם תיפסק הכנסתנו מעבודה " 

הכניסו לעצמכם טוב טוב לראש  "שכיר/ה , עצמאי/ת לא יצליחו להגיע לעצמאות כלכלית ע"ב הכנסותיהם מעבודה" .

משבר בתעסוקה

מה נדרש ?

  • זיהוי מקורות המימון ויצירת הון עצמי.
  • בדיקת כושר ההחזר שלנו.
  • יציבות תעסוקתית.
  • מיקוד וסבלנות
  • ניהול סיכונים וסיכויים 
  • ייעוץ וליווי מקצועי ובלתי תלוי.

פתרונות מימון קיימים :

  • קרנות השתלמות
  • קופ"ג
  • הגדלת משכון ע"ב נכס קיים

שימוש במקורות מימון מסוג זה מחייבים בדיקה שאין בהגדלת הוצאות המימון שלכם סכנה לאיזון התקציב החודשי

מהן האפשרויות ?

ניתן להשקיע בנדל"ן בארץ ובחו"ל , קיימים היום לא מעט כלי השקעה פיננסיים מנוהלים ע"י חב' ביטוח או בתי השקעות . זוהי החלטה סובייקטיבית כל אחד ומה שמתאים לו. היות וסביבת הריבית בישראל בשנים האחרונות נמוכה אני ממליץ על ,איתור פתרון השקעה המבטיח הכנסה פסיבית הגבוה מעלויות המימון הנדרשות לביצוע ההשקעה, ויצירת מרכיב הכנסה קבוע חודשי לאורך זמן.

לדוגמא נכס נדל"ן מניב לדיור או מסחרי בארץ או בחו"ל. אף פעם לא לבד ותוך הסתמכות על "סיפורי הצלחה " של חברים. קיימים היום מספר גורמי השקעה בנדל"ן בארץ ובחו"ל, היעזרו ביועץ חיצוני שאינו קשור לחב' אלו, המייצג את האינטרס שלהם, בעל יכולת להגדיר אתכם ועבורכם את הדרך לעצמאות כלכלית שלכם. תשאלו בוודאי  ומה אם אנו נדרשים למימוש ההשקעה ע"מ להתמודד מול סיטואציה כלכלית לא מתוכננת? תמיד ניתן לממש השקעה בהשוואה למחיר השקעה , או להשיג מימון ע"ב הנכס עד לפתרון המצב.

אני בעל ניסיון מעשי רב בתחום שינויי קריירה , ניהלתי במשך 17 שנים חב' השמה לבכירים ולאנשי הייטק, ב-7 השנים האחרונות בחרתי לעסוק בייעוץ וליווי כלכלי למשפחות וליחידים , אני מתמחה בתכנון וביצוע משכנתאות ובניית פתרון למשפחות וליחידים בצמתים כלכליים בחייהם. עצת החינם שלי לכם, במצב כזה אל תהססו לפנות ליועץ מקצועי, העלות שלו בטלה בשישים ביחס לחסכון ולהתייעלות הכלכלית שיביא לכם, בהצלחה.