מה ההשפעה של שנת בחירות על שוק הנדל"ן והמשכנתאות ?

שנת 2019 היא שנת בחירות בכל מקרה, וב- 17/9 נלך לקלפי פעם שניה השנה. 

עד כמה המהלך ישפיע על חיינו בתחום הנדל"ן וכמובן בשוק המשכנתאות?

אקדים ואומר שרוב ההערכות שאתם רואים וקוראים במדיה התקשורתית נגועות באינטרסים שונים.

ב- 2018 חזינו בהאטה בקצב המכירות של דירות חדשות יחד עם צמצום משמעותי בשיווק קרקעות לפרויקטים שאינם "מחיר למשתכן" , מהלך שהוביל לירידה בהיקף התחלות הבנייה ובהיקף היתרי הבנייה והתוצאה ירידה במלאי הדירות הזמינות למכירה. אך, המציאות היא שהביקוש הטבעי רק גדל, ואנו עדים לתופעה של קיפאון וישיבה על הגדר כפי שהיה בתקופת שר האוצר הקודם "מע"מ אפס".

אחת האפשרויות שהיושבים על הגדר ירוצו לרכוש דירות כל זמן שהריבית עדיין נמוכה, כמו כן הביקוש הטבעי יגרום לגידול במכירות אך היות ומלאי הדירות בשוק אינו מספיק התוצאה תהייה עלייה במחירי הדירות ותחרות , "כל הקודם זוכה".

בתקופה זו אני ממליץ על בחינת האלטרנטיבות, מעקב אחר פרסומי בנק ישראל, ממשלה חדשה ושר אוצר חדש לא יכנסו לפעולה לפני דצמבר 2019 ולשוק יש חוקים משלו. והחוק המשמעותי ביותר הוא "חוק הג'ונגל"- חוק ההיצע והביקוש והוא יקבע את מהלכי השוק.

ריבית בנק ישראל עלתה ב- 0.15% וההערכות מדברות על עלייה נוספת ב- 2019 ,  התוצאה התייקרות המשכנתאות.

80% מזוכי "מחיר למשתכן" ויתרו על הזכות ויצאו מהתוכנית , אך הם לא יושבים על הגדר אלא פונים לשוק יד 2 ומעוררים את הביקושים בשוק זה.

זה הזמן לבחינת האלטרנטיבות הכלכליות שלכם. לבדוק את מצב המשכנתא שלכם. להשקיע בנדל"ן מניב בארץ או בחו"ל, או, להמתין ולראות מה יקרה לאחר הבחירות.

אני מזמין אתכם לפגישת התייעצות , לבחינת האלטרנטיבות הקיימות וכיצד לקדם את המצב לטובתכם.

זכרו ישיבה על הגדר אינה מביאה לתוצאה ,מקסימום לדריכה במקום.